domingo, 9 de febrero de 2020

"El Embargo" de Gabriel y Galán; dedicado a los querellantes de AD

2020 es el año del gran poeta José María Gabriel y Galán

Señol jues, pasi usté más alanti y que entrin tos esos, no le dé a usté ansia, no le dé a usté mieo. Si venís antiayel a afligila sos tumbo a la puerta. ¡Pero ya s'ha muerto! ¡Embargal, embargal los avíos, que aquí no hay dinero: lo he gastao en comías pa ella y en boticas que no le sirvieron y eso que me quea, porque no me dio el tiempo a vendello, y ya me está sobrando, ya me está gediendo! Embargal esi sacho de pico, y esas jocis clavás en el techo,y esa segureja y ese cacho e liendre. ¡Jerramientas, que no quedi una! ¿Ya pa qué las quiero? Si tuviá que ganalo pa ella, ¡cualisquiá me quitaba a mí eso! Pero ya no quio vel esi sacho, ni esas jocis clavás en el techo, ni esa segureja, ni ese cacho e liendro. ¡Pero a vel, señol jues: cuidaíto si alguno de ésos es osao de tocali a esa cama ondi ella s'ha muerto: la camita ondi yo la he quería cuando dambos estábamos güenos; la camita ondi yo la he cuidiau, la camita ondi estuvo su cuerpo cuatro mesis vivo y una nochi muerto! ¡Señol jues: que nenguno sea osao de tocali a esa cama ni un pelo, porque aquí lo jinco delanti usté mesmo! ¡Lleváisoslo todu, todu, menus eso, que esas mantas tienin suol de su cuerpo, y me güelin, me güelin a ella ca ves que las güelo!